سئو رایگان راهنمای کامل

آموزش سئو به زبان ساده: گام به گام و جامع

لینک سازی بخش مهمی از سئو آف پیج می باشد که موجب افزایش اعتبار سایت می شود. گوگل صراحتا اعلام کرده است که لینک سازی عمدی و پرداخت مبلغ به صاحبان رسانه ها جهت لینک گرفتن و افزایش اعتبار سایت تخلف محسوب شده و منجر به جریمه می شود. تحقیق کلمات کلیدی بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه از سایت نمی گنجد، هرکدام از این مراحل در صفحه زیر به ریز شرح داده شده اند. سئو تکنیکال بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه نمی گنجد، لذا در صورت تمایل از صفحه آموزش سئو فنی (تکنیکال) سایت دیدن نمایید. در دوره جامع سئو منیجر، به تمامی مباحث حوزه سئو به طور کامل پرداخته شده است و هیچ نکته‌ای از قلم نیفتاده است. این پایان داستان دوره جامع نخواهد بود، چراکه دوره جامع سئو منیجر، به طور مرتب بروزرسانی خواهد شد تا دانشجویان دوره از هیچ یک از آپدیت‌ها، الگوریتم‌ها و جدیدترین تکنیک‌های سئو عقب نمانند.

ساختارسازی سایت باعث می شود ربات‌های گوگل راحت‌تر صفحات سایتتان را پیدا کنند، خزش کنند و ایندکس کنند. کیورد تارگتینگ یعنی در هر صفحه قرار است روی چه کلمه کلیدی کار شود. معمولا متخصصین سئو خوشه‌سازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام می‌دهند. من هم قبلا با نرم افزار اکسل این کار را انجام می‌دادم و کار بسیار خسته‌کننده‌ای بود. اما اگر به فکر ساخت یک وب‌سایت قدرتمند با جذب ترافیک زیاد و پایدار هستید و دید بلند مدت و حرفه‌ای دارید قطعا سئو بهترین گزینه برای شما است. مثلا چنانچه به دنبال جذب ترافیک سریع برای وب‌سایت هستید و شرایطی مثل فروش شب عید دارید و ۲ ماه زمان دارید؛ سئو گزینه مناسبی نیست.

مشکل این است که آن‌ها در مقایسه با دیگر ویژگی ها بسیار محدود هستند. البته، هر چیزی که مردم فکر می‌کنند عامل رتبه‌بندی است، واقعاً توسط موتورهای جستجو استفاده نمی‌شود (اگر چیزی با رتبه‌های بالاتر مرتبط باشد، لزوماً چیزی نیست که گوگل در الگوریتم خود استفاده می‌کند). از سوی دیگر، برخی از عوامل رتبه بندی تایید شده تنها تاثیر بسیار کمی بر رتبه بندی دارند. مفهوم سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه به مجموعه فعالیت‌های سئو گفته می شود که در داخل یا خارج سایت انجام می‌شوند. سئو داخلی به معنای انجام هر کاری از بهینه‌سازی محتوا تا جنبه‌های فنی است که می‌توانید در وب‌سایت خود انجام دهید.

درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبین سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. 4- برای اینکه یک موتور جستجو بتواند صفحه ما را ایندکس کند ابتدا باید  .... داده ها را بدیهی حساب نکنید و همواره به دنبال یافتن چرایی (دلایل) آن اتفاق باشید. برای کار با گوگل آنالیتیکس نیاز به دانستن یکسری اصطلاحات و ویژگی هایی است که در زمان استخراج و تحلیل داده ها به آنها نیاز دارید. در فروم ها و انجمن های گفتگو عضو شوید و نظرات خود را در انجمن های مرتبط ثبت کنید حتی اگر بدون لینک باشد.

پس با این حال هم زمان شما صرفه جویی می شود و هم اینکه یک مزیت رقابتی نیز به حساب می آید. موتور جستجو گوگل براساس سه فرآیند اصلی کار می کند و صفحه نتایج جستجو یا همانSERPرا به ما نمایش می دهد. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهند که بیش از ۹۰ درصد کاربرانی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، تنها همان صفحه اول را مشاهده می کنند و هیچ گاه وارد صفحات بعدی نمی شوند. همان طور که اشاره شد، معمولا کلمات کلیدی مختلف شرایط یکسانی ندارند. علاوه بر آن وب سایت شما و وب سایت رقبایتان در کلمات کلیدی مختلف وضعیت متفاوتی دارند و به همین علت نمی توان زمان دقیقی برای رسیدن به رتبه اول در کلمات کلیدی مختلف مشخص کرد.

بنابراین لینک بیلدینگ به مفهوم متصل کردن صفحات مختلف از سایت‌ شما یا دیگر سایت‌ها است. این عمل باید به گونه‌ای انجام ‌شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکست‌ها به درستی انتخاب شوند. H1 برای مهم‌ترین و ارزشمندترین بخش صفحه (تایتل کلی صفحه) به کار می‌رود و از این رو بیشتر از آن برای بیان موضوع و عنوان صفحه استفاده می‌کنیم. به طور کلی H1 برای با اهمیت ترین موضوعات و تگ H6 برای کم اهمیت‌ترین تیترها کاربرد دارد. برای پیکربندی صحیح URLها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، از بخش “تنظیمات” به قسمت “پیوندهای یکتا” رفته و ترتیب URLها و مقدار آن را برای پست تایپ‌های مختلف تعیین کنید.

برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. این گزارش‌ها معمولاً به مدیران یا مشتریان ارسال می‌شود تا آنها بتوانند تأثیر تلاش‌های سئوی خود را درک کنند. همچنین این گزارش‌ها برای شناسایی نقاط قوت و ضعف استراتژی سئو، بررسی مشکلات فنی سایت، و همچنین ارزیابی اثربخشی محتوا و کلمات کلیدی استفاده می‌شود. گزارش نویسی سئو یک فرآیند مستند سازی است که در آن تمامی فعالیت‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) که روی سایت انجام شده، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شود. این گزارش شامل بررسی معیارهای مختلفی است که نشان‌دهنده عملکرد سایت در نتایج جستجو است.

در آدرس دوم باید لینک کنونیکال به آدرس اول داده شود که گوگل متوجه شود هر دو صفحه یکی است و محتوای تکراری برای سایت شما ثبت نشود. در هر صفحه از وب سایتتان یک تگ کنونیکال مربوط به همان صفحه قرار دهید. اگر به درستی از تگ کنونیکال استفاده نکنید صفحات تکراری وب سایتتان افزایش پیدا میکند و بودجه خزش وب سایت نیز دچار مشکل میشود. نقشه سایت شما در حقیقت یک فایل xml است که ربات های گوگل با استفاده از آن ساختار سایت شما را به راحتی تشخیص میدهند. این فایل باید در هاست شما آپلود شود و پس از آپلود شما میبایست آن را در ابزار سرچ کنسول سایت خود در بخش sitemaps ثبت کنید.

این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. طبق مستندات گوگل، ازبین تمامی عوامل تاثیرگذار سئو خارجی، بک‌لینک‌ها، سیگنال‌های مثبتی را به سمت موتورهای جستجو ارسال می‌کنند. بیشتر وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی دیده شوند و خود را محبوب‌ترین نشان دهند. اما موردی که اهمیت دارد این است که لینک صفحات نیز می‌بایست در این میان دیده شود و حتی میان کاربران جابجا گردد و کلیک شود. ✅ آموزش سئو، یادگیری فرآیند بهبود رتبه و جایگاه صفحات در نتایج جستجو است.

شما با اساس اولیه سئو سایت آشنا شدید، به علم چگونگی رتبه بندی سایت ها توسط گوگل و به کارگیری اساس آن در پروژه های خودمان جهت دستیابی به نتایج برتر، سئو می گویند. البته لازم است بدانید که کسب رتبه در نتایج برتر موتورهای جستجو در 2 علم SEO و PPC خلاصه می شود، اما از قبل از تعریف این 2 بیایید با SEM که والد آنهاست آشنا شویم. شاید برایتان جالب باشد که چرا برای آخرین هدینگ محتوا، این عبارت انتخاب شده است. آموزش رایگان سئو نه تنها یک سکوی پرتاب نبوده، بلکه یک موشک پرتاب برای افرادی بود که تا این قسمت با ما همراه شدند. سئو تکنیکال، فرآیندی است که مطمئن شویم وب سایت، از نظر الزامات فنی با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو مطابقت دارد.

ولی آیا فقط استانداردهای گوگل مورد نظر ماست؟ اگر فقط به گوگل توجه کنیم حتی با کسب جایگاه مناسب موفقیتی کسب نمی‌کنیم. بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوای با کیفیت برای کاربر که گوگل نیز قادر به درک آن باشد. با توجه به افزایش چشمگیر کاربران موبایلی این الگوریتم بررسی می کند تا سایت مورد نظر علاوه بر دسکتاپ در دستگاه های موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده شوند. این الگوریتم روی رتبه بندی سایت ها روی نتایح موبایلی شدیدا تاثیر گذار است. قبل تر ها شعار محتوا پادشاه است در بین سئوکاران خیلی باب بود، اما با گذشت زمان همه متوجه شدیم که محتوا به تنهایی نه تنها پادشاه نیست بلکه خواجه دربار هم نیست.

اگر درباره یک موضوع خاص می‌نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی هدف در عناصر صفحه‌ای که خلاصه محتوای صفحه را شرح می‌دهند، ظاهر شود. هنگام انتخاب موضوعات برای محتوای خود، به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از هدف جستجو وجود دارد (به فصل قبل مراجعه کنید) – اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی و تجاری. با ویژگی تکمیل خودکار، فقط باید کلمه کلیدی seed خود را در جستجوی گوگل بنویسید و پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار،…) می‌تواند راهی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی Google و SEO در طول سال‌ها باشد. اصطلاحات کلاه سفید و کلاه سیاه در سئو، ریشه در فیلم‌های وسترن دارند که در آنها نماینده افراد خوب و بد بودند.

البته پیشنهاد میکنیم تا حد الامکان به هیچ وجه سایت خودتان را به اوضاع پنالتی شدن نرسانید چون خلاص شدن از این وضعیت حداقل ۶ ماه تا ۱ سال زمان می برد تا بتوانید از این شرایط خلاص شوید. کارهایی نظیر بک لینک های بیش از حد و دریافت لینک هایی با اسپم اسکور بالا عملا ضربه سختی به دیواره سایت شما می زند. عموما دانشجویانی که به دنبال سئوی سایت خود هستند با تمام اصطلاحات آشنایی دارند اما این اصطلاحات گاها دوگانگی فکری در افراد ایجاد می کند و دقیقا اصل مطلب را درک نمی کنند. به همین سبب در آموزش سئو کاسب باشی می خواهیم به دو عامل PBN و PDN اشاره کنیم. این مبحث بسیار مهم است که شما چطور از این روش برای سئوی سایت خود استفاده کنید از جهتی می گوییم این موضوع بسیار مهم است که اگر به درستی آن را اجرا نکنید احتمال پنالتی شدن سایت وجود دارد.

فرقی نمی‌کند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید. شما علاقمندان می‌توانید همین حالا از دوره آموزش رایگان SEOEDU استفاده کرده و مسیر یادگیری مقدماتی این حرفه را از هر جایی که در کشور هستید شروع کنید. در صورت علاقمندی، دوره‌های آموزشی مکمل نظیر “سئو مستر” و دوره “سئو سایت فروشگاهی” نیز در سایت ما قابل استفاده هستند. در این صفحات بیشتر سعی می‌کنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آن‌ها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمی‌تواند بیش از ۳ دسته‌بندی داشته باشد. برای این منظور، سئو24 در کنار مفاهیم پایه‌ای و اصولی سئو، به تکنیک‌های حرفه‌ای و موضوعات پیشرفته نیز می‌پردازد.

کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو می‌کنند، به صفحه شما می‌رسند. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. گزارش نویسی سئو یکی از ارکان اساسی در ارزیابی و بهبود استراتژی‌های سئو است. با استفاده از ابزارهای مناسب و با رعایت اصول گزارش نویسی، می‌توانید گزارشی دقیق و جامع از عملکرد سایت خود تهیه کرده و به مدیران یا مشتریان ارائه دهید. گزارش‌های سئو نه‌تنها به شفافیت و اعتمادسازی کمک می‌کنند، بلکه به شما این امکان را می‌دهند که از روند بهینه‌سازی سایت خود آگاه شده و تصمیمات بهتری برای آینده اتخاذ کنید.

واژه‌هایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونه‌هایی از این دسته‌اند. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. هسته اولیه شرکت نوآوران چکاوک شهر از سال ۱۳۹۰ در صنعت فناوری اطلاعات شکل گرفت. حل مسائل ناممکن و سخت با تفکری متفاوت ماموریت اصلی این شرکت در عرصه آی تی می باشد.

اما می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که آموزش سئو، راهی برای بهبود و رشد کسب و کار در فضای اینترنتی است. تقریبا میشه گفت قوانین SEO بر اساس یک سری الگوریتم پیاده سازی شده اند، این الگوریتم ها بر روی ربات های کامپیوتری تنظیم شده اند که پس از تست و بررسی یک سری اطلاعات مهم را در پایگاه داده گوگل ذخیره می کند. به این پایگاه داده ها بیگ دیتا می گویند که به کمک هوش مصنوعی تمامی این اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرند. ببینید که رقابت چقدر بین همکاران اون عرصه سخت و سنگین است این بازار می تواند در بازار عمده فروشان باشد. در این بخش رقابت آنقدر سنگین و حساس است که فقط کافیه تا قیمت یا خدمات خاصی را به مشتری ارائه کنید، آن وقت سیل وسیع مشتریان را می توانید به سمت مغازه خود ببینید. مهمترین بخش این آموزش‌ها کلمات کلیدی هستند که محتوای همیشه سبز باید بر پایه این کلمات نوشته شوند.

تگ آلت تصاویر بسیار کاربردی و مهم است که اگر از آن در سئو سایت استفاده نشود به هیچ عنوان تصاویر سایت در نتایج گوگل نمایش داده نمیشوند. گاها برای شما هم پیش آمده است که در سرچ تصاویر گوگل بخواهید چرخی بزنید همیشه به دنبال مطلب خاصی هستید که اگر آن را سرچ کنید تصاویر دقیقا با همان موضوع برای شما نمایش داده میشوند. تگ Alt دقیقا به همان موضوع عکسها اشاره دارد و اگر از آن استفاده کنید تصاویر شما نیز در نتایج گوگل نمایش داده میشود. تگ دیسکریپشن مهمترین عامل حضور کاربر در سایت بعد از تایتل میتواند کمک مستقیم به جذب کاربر داشته باشد. در بخش description شما باید جمله ای ۱۵۸ کاراکتری بنویسید که داخل این جمله حداقل یک الی دو باز از کلمه کلیدی مثل آموزش SEO استفاده کنید.

اگر چگالی کلمات کلیدی بیش از حد باشد و کاربر را در هنگام مطالعه دچار مشکل کند، اگر گوگل نیز به شما رتبه خوبی اختصاص داده باشد، کاربر بعد از چند ثانیه سایت شما را بسته و وارد سایت دیگری خواهد شد. اگر این اتفاق چندین بار رخ دهد رتبه سایت شما با سایت‌های کاربر پسند جابجا خواهد شد. این ربات‌ها، مامور هستند که صفحات جدید در بستر اینترنت را پیدا کنند. قصد نداریم خیلی از مباحث ابتدایی صحبت کنیم، به دلیل اینکه دانشجویانی که قصد یادگیری سئو و بهینه سازی سایت را دارند به احتمال زیاد با این مباحث آشنا هستند. در سئو لازم نیست که شما دائما برای ماندگار در نتایج هزینه‌ای پرداخت نمایید. در سئو شما بابت هر کلیکی که دریافت می‌کنید هزینه ای به شرکتی پرداخت نخواهید کرد.

از این اصطلاحات در سئو نیز برای توصیف دو گروه از سئوکارها استفاده می‌شود، یعنی کسانی که به قوانین و دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل پایبند هستند (کلاه سفید) و کسانی که رعایت نمی‌کنند (کلاه سیاه). از آنجایی که سئو سایت کاری دشوار و سخت است و نیاز به تلاش و زمان حداقل ۳ ماهه دارد پس پیشنهاد میکنیم تا آهسته و پیوسته این نکات را انجام دهید بصورت مکرر انجام دهید تا به مشکل نخورید. به نسبت الگوریتمهای هوشمند گوگل لازم است عملیات را هر هفته تغییر دهید تا از حالت ربات گونه خارج شوید. سئو شاخه پرطرفداری از تخصص دیجیتال مارکتینگ است که علاقه‌مندان زیادی در سال‌های اخیر به سمت این حوزه پرچالش و پردرآمد جذب شده‌اند. اگر شما هم قصد دارید سئو را برای آینده شغلی یا راه‌اندازی کسب‌کار آنلاین خود انتخاب کنید، بهتر است بدانید که همه چیز به علاقه، استمرار و توانایی شما در یادگیری آموزش‌های سئو بستگی دارد. این استراتژی معمولا تمام جنبه های سئو، از جمله داخلی، خارجی، و تکنیکال را در بر می گیرد، اما می تواند بسته به تشخیص سئوکاران، فقط متمرکز بر بخشی از سئو سایت باشد.

اگر عرض محتوای وبلاگ شما 800 پیکسل است، استفاده از تصاویر با عرض 2500 پیکسل اضافه است. بنابراین آنها یک عنوان، چکیده پست و یک دکمه اینجا کلیک کنید یا ادامه مطلب را در یک باکس عمودی خواهند داشت. همانطور که می‌توانید تصور کنید، “بیشتر بخوانید” تنها پیوندی است که آنها در اختیار دارند. بازنشر همچنین فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد پست در رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه یا شروع یک کمپین لینک سازی جدید است. شما باید در مورد موضوعی که می‌نویسید،یک متخصص باشید و این را هنگام نوشتن محتوا اثبات کنید. از یک چیدمان منحصر به فرد برای مهمترین قسمت‌های محتوای خود استفاده کنید.

ابزار Google Lighthouse یکی دیگر از ابزارهایی است که به طور ویژه برای آنالیز و سئو سرعت صفحه طراحی شده است. هر سایتی با هر شرایطی نیاز به استراتزی اختصاصی خود برای ساخت بک لینک دارد. در مسیر آموزش صفر تا صد سئو به شما، نکاتی وجود دارد که باید بدانید. به عنوان مثال، نباید از یک استراتژی بک لینک سازی برای تمامی سایت ها استفاده کرده و نباید بدون برنامه ریزی اقدام به ساخت بک لینک کنید. استفاده از یک انکرتکست در جهت رشد سئو سایت و گرفتن رتبه های صفحات آن از تکنیک های کلاه سیاه محسوب شده و توسط گوگل غبرطبیعی شناخته شده و به سئو سایت شما و رتبه های آن آسیب می رساند. برگ برنده دست سئوکاری است که با استفاده از تکنیک های درست و مختلف، بک لینک های گوناگون بسازد.

ضمن اینکه صفحاتی که ارور ۴۰۴ دارند و هیچ معادلی در سایتتان ندارند، می‌توانید روی صفحه تماس با ما ریدایرکت گروهی کنید. در فصل تولید محتوا و در بخش بهینه‌سازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینه‌سازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان می‌نویسید. بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر یادتان باشد در فصل آموزش تولید محتوا؛ به صورت کامل نحوه نوشتن مقالات سئو شده را توضیح دادم.

گاهی مواقع یکی از صفحات مهم سایتتان دچار مشکل میشود و دارای اعتیار و رنک بسیار بالایی در نتایج گوگل می باشد، از طریفی دارای بک لینک های قدرتمندی است. با توجه به این شرایط اگر نیاز جدی به حذف صفحه فوق را دارید شما بخش مهمی از سایت خودتان را از دست داده اید. برای حفظ کیفیت و اعتبار صفحه پیشنهاد میکنیم که از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید از این انتقال دهنده برای انتقال اعتبار یک url به آدرس دیگری استفاده میشود. معمولا طبق تجربه و محققان SEO بر این باورند که بیش از ۸۰% درصد اعتبار صفحه به صفحه هدف منتقل می شود ولی شما بخش مهمی از بازدیدکنندگان سایتتان را برای مدتی از دست خواهید داد. برای اینکه گوگل به شما امتیاز منفی ندهد حتما باید از انتقال دهنده ۳۰۱ استفاده کنید. شایان ذکر است گوگل فاکتورهای زیادی را بصورت محرمانه نزد خود نگهداری می‌کند ولی با توجه به تجربیات به دست آمد توسط سئوکاران به مهمترین آنها در قسمت بالا اشاره نمودیم.

در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسی‌ترین و مهمترین سرفصل‌های یادگیری سئو هستند که شما باید آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارید. یک روش دیگر که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، کیورد تارگتینگ کلمات تخصصی در حوزه مدنظر شما است. در این حالت می‌توانید از این طریق، ارتباط محتوایی خود را به حوزه مدنظر خود اثبات کنید. همچنین این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید در درک گوگل از محتوای خود گام موثری بردارید. از دیگر ابزار‌هایی که از طرف گوگل برای سئو بهتر سایت‌ها ارائه شده است، می‌توان از  گوگل آنالیتیکس نام برد. به طور کلی با استفاده از این پلتفرم می‌توانید اطلاعات کامل و دقیقی از عملکرد کاربران سایت خود داشته باشید.

خوشبختانه، امروزه بیشتر توسعه‌ دهندگان توجه ویژه‌ای به سازگاری موبایل دارن. اگر یک تم وردپرس با کیفیت انتخاب کنین، احتمالاً مشکلی نخواهین داشت. ما باید لیست کلمات کلیدی را به‌طور مداوم به‌روزرسانی کنیم و کلمات کلیدی جدید را اضافه کنیم. برای پیدا کردن یک کلمه یا عبارت کلیدی شما به طی کردن 5 مرحله نیاز دارید. این آموزش‌ها به افراد و کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد تا نه تنها در فضای آنلاین پیدا شوند، بلکه بتوانند با قدرت در مقابل رقبا بایستند و به رشد خود ادامه دهند.

به عنوان مثال، فرض کنیم شما قصد دارید برای راه اندازی یک شرکت طراحی سایت، دامنه ای با نامwebdesign.com را ثبت کنید و مشاهده می کنید که این آدرس قبلا ثبت شده است. در این حالت ممکن است تصمیم بگیرید که دامنه Web design.com یا Webdesign.com را ثبت کنید. ممکن است با این کار، کاربران زیادی به اشتباه وارد وب سایت اول شوند و شما به سادگی مشتریان خود را از دست بدهید. توصیه می کنم به فکر انتخاب نام دامنه دیگری باشید و این کار را انجام ندهید. در نگاه اول به نظر نمی رسد که یک کلمه ساده بتواند ۱۲ حالت نگارشی مختلف داشته باشد؛ اما در عمل دیدیم این امکان وجود دارد که کاربران با شنیدن کلمه «صوفيه» هرکدام از این آدرس ها را تایپ کنند.

گوگل بسیاری از پیشنهادات کلمه کلیدی را مستقیماً در SERP ارائه می دهد. ویژگی هایی مانند تکمیل خودکار گوگل، همچنین دیگر افراد می پرسند یا جستجوهای مرتبط می توانند منبع خوبی برای ایده های کلمات کلیدی باشند. هزاران کارمند خارجی گوگل به نام رتبه‌بندان کیفیت جستجو وجود دارند که از دستورالعمل‌های دقیق (در دسترس عموم) پیروی می‌کنند، نتایج جستجوی واقعی را ارزیابی و کیفیت صفحات رتبه‌بندی شده را بررسی می‌کنند. هنگامی که کاربر یک عبارت را جستجو می کند، موتور جستجو در فهرست خود جستجو می کند و بهترین نتایج را به دست می آورد. فهرست نتایج به عنوان SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) شناخته می شود.

در واقع، تلاش برای استفاده از تعداد خاصی از کلمه کلیدی در متن، می‌تواند به جای کمک کردن به بهینه‌سازی، منجر به بدتر شدن رتبه شما در موتورهای جستجو شود. برای انتخاب کلمه کلیدی اصلی، باید اصول تحقیق درباره کلمات کلیدی را که در فصل گذشته به طور گسترده پوشش داده شده است، رعایت کنید – حجم جستجو، سختی و ارتباط آن با موضوع را در نظر بگیرید. فرض کنیدیک فروشگاه تجارت الکترونیک با تجهیزات تناسب اندام دارید. شما می‌خواهید صفحه محصول رک اسکوات خود را بهینه کنید و کلمه کلیدی “بهترین رک اسکوات” را پیدا می‌کنید. علاوه بر پیشنهاد کلمات کلیدی مختلف، این ابزار سختی رتبه بندی کلمات کلیدی را محاسبه کرده و به شما در تجزیه و تحلیل نتایج صفحه serp کمک می‌کند.

این مراحل را اگر به درستی طی کنید حالا میتوانید لیستی از کلمات کلیدی که با کلمه بذر شما مرتبط است را مشاهده کنید. سمت راست بالا آیکونی برای دانلود کلمات به صورت فایل اکسل وجود دارد. اگر کسب و کاری دارید که فروش ویژه ای درنظر گرفته است و 2 ماه تا زمان این فروش فرصت باقی است بهتر است سمت سئو نیایید. شما میتوانید با KPI های مختلف سئو که در ادامه به شما معرفی میکنم کارفرمای خود را تا حدود زیادی راضی نگه دارید. اگر صفحه ای داشته باشید تحت عنوان خرید گوشی هوشمند که حدود 1000 نفر ورودی گوگل داشته باشد و از این 1000 نفر حدود 100 نفر از شما خرید کنند در واقع نرخ تبدیل شما 10 درصد خواهد بود که البته عدد بسیار خوبی است. نرخ تبدیل در دنیای امروز سئو بسیار اهمیت بیشتری دارد در حالیکه در گذشته توجه زیادی به آن نمیشد.

کلمه کلیدی یک صفحه محصول؛ نام محصول است و کلمه کلیدی مقاله را قبلا باید در پروسه کیورد ریسرچ انتخاب کرده باشید. افزونه یواست دارای امکانات بسیار زیادی است و تقریبا ۱۰۰٪ سئو تکنیکال سایت وردپرسی خود را می‌توانید با آن انجام دهید. در این روش؛ شما نظر ده‌ها متخصص در مورد یک موضوع را جمع‌آوری می‌کنید و در صفحه می‌نویسید. مثلا محتوایی با موضوع معایب استفاده از تبلیغات کلیکی درست می‌کنید و از ده‌ها متخصص این حوزه می‌خواهید نظر خود را در حد ۲ پاراگراف برای شما ارسال کنند. روش کار در این تاکتیک‌ها این است که محتواهایی دقیقا با هدف کسب بک‌لینک درست می‌کنید و سپس به وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای اطلاع می‌دهید تا به شما بک‌لینک بدهند. تدوین استراتژی لینک‌بیلدینگ نیاز به تجربه و تحقیق زیاد دارد و با توجه جزئیات هر پروژه می‌تواند متغیر باشد.

البته این تاثیر زمانی خود را بیشتر نشان خواهد داد که سئو داخلی سایت، به بهترین شیوه بهینه‌سازی شده باشد. ابتدا پیشنهاد می‌کنیم که شما برای یادگیری اصول درست طراحی استراتژی علاوه بر دوره های رایگان سئو، دوره سئو دی ام روم را نیز مشاهده نمایید. شما با دریافت هزینه مناسبی (تقریبا بین 5 الی 7 میلیون تومان) می‌توانید یک استراتژی درست و برای مدت زمان چندین ماه برای یک سایت طراحی نمایید. در میان تمامی دوره های جامع آکادمی دی ام روم و سایر دوره‌های وب سایت های دیگر، جای یک دوره‌ی سئو رایگان کاملا خالی بود. سئو فرآیندی رایگان است که می‌تواند کاربران زیادی را بدون پرداخت کوچکترین هزینه‌ای، به صفحات سایت وارد کند.

اما اگر میخواهید کار سئو را به درستی پیش ببرید باید کمی وقت و حوصله برای انجام این کار بگذارید. گوگل برای بهبود نتایج جستجوی خود معمولا در طی سالیان فعالیت خود الگوریتم هایی را معرفی کرده است و برخی از ان ها را به طور مداوم بروز رسانی میکند تا نتایج مطابق میل کاربران باشد. اگر شما مدت های زیادی روی سئوی کلمه موبایل کار کنید و رتبه های اول را هم کسب کنید، در صورتی که نرخ تبدیل خوبی نداشته باشید، ارزش زیادی برای شما نخواهد داشت. اگر به این 3 عامل توجه داشته باشید و آن را به درستی در وب سایت خود پیاده سازی کنید مطمئن باشید میتوانید جایگاه خوبی را نیز در نزد گوگل داشته باشید. در حقیقت نیمی از بازدیدهای وب سایت ها (حدود 57 درصد) از سمت گوگل است. ابزارهای دیگری مانند Ahrefs Domain Rating (DR) و Majestic Trust Flow (TF) نیز معیارهای مشابهی برای تحلیل ارزش بک لینک‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/