آموزش جامع اینستاگرام 2022-03-13

آموزش اینستاگرام و تمام نکات ریز و درشت آن آکادمی اینفوگرام

با کلیک روی این گزینه، دوستان نزدیک خودتان را از بقیه جدا کنید. بعد از این کار زمانی که خواستید استوری‌ها را فقط دوستان نزدیک ببینند، در مرحله آپلود کردن استوری روی گزینه Close Friends کلیک کنید. برای اینکه مشخص کنید چه کسانی در کلوز فرند یا همان حلقه سبز رنگ معروف قرار داشته باشند، کافی است تا وارد قسمت مدیریت پیج خود شوید. در گوشه کادر قسمت بالا روی سه خط عمودی که بر روی هم قرار دارند کلیک کنید و وارد بخش کلوز فرند شوید. حالا شما میتوانید در این قسمت افرادی که میخواهید در کلوز فرند شما قرار داشته باشند را انتخاب کنید.

خیلی جاها با لغاتی مثل الگوریتم اینستاگرام، قوانین اینستاگرام و شکست دادن اینستاگرام مواجه می‌شوید. تمام این کلمات به معنی الگوریتم برنامه‌نویسی‌ای است که پشت اینستاگرام قرار دارد و باعث می‌شود شما با الگوی خاصی محتواهای منتشرشده در اینستاگرام را ببینید. لازم به ذکر است که اکانت تجاری را می‌توان دوباره به اکانت شخصی تبدیل کرد. کافی است مسیر بالا را دوباره دنبال کنید و در انتها گزینه switch account type را انتخاب کنید.

محتوا از طریق زبانه جستجو با سه گزینه مفید نمایش داده می شود. هشتگها (Hashtags) بهترین انتخاب و گزینه می باشند و اینستاگرام از آنها بسیار خوب استفاده می کند. به عنوان مثال، GaryVee فیلم های افقی خود را در IGTV به عنوان ویدیوی عمودی آپلود می کند و در ابتدای فیلم یک پیام کوتاه “تلفن خود را بچرخانید نمایش می دهد (شکل ۸۳).

بعد از انتخاب استوری‌های مد نظر خود، گزینه Next را بزنید. در بالای شبکه پست‌ها به سراغ لیبل Story Highlights بروید. استوری‌ها می‌توانند حاوی لحظات به یادماندنی زندگی شما و یا معنایی داشته باشند که می‌خواهید برای همیشه آن‌ها را در قالب هایلایت به پروفایل خود اضافه کنید. هرکسی که به پروفایل شما سر می‌زند هایلایت‌ها را خواهد دید و اساسا با استوری‌های محبوب شما آشنا خواهد شد. تا زمانی که خودتان به صورت دستی یک هایلایت را از پروفایل پاک نکنید، برای همیشه به نمایش درخواهد بود. ضمنا درست مانند استوری‌ها، می‌توانید ببینید که چه کسی هایلایت‌های شما را تماشا کرده است.

استوری‌های اینستاگرام، به شکل محتواهای ۶۰ ثانیه‌ای نمایش داده می‌شوند و پس از گذشت ۲۴ ساعت پاک خواهند شد. پس از ساختن حساب کاربری، نوبت به آموزش استفاده از اینستاگرام به زبان ساده می‌رسد. در ادامه قصد داریم بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی و نحوه کار با آن‌ها را توضیح دهیم. برخلاف استوری‌های معمولی که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند، هایلایت‌ها امکان ذخیره دائمی استوری‌های مهم را فراهم می‌کنند. کاربران می‌توانند استوری‌های خود را دسته‌بندی کرده و در پروفایلشان به نمایش بگذارند. در نهایت اگر روزی دیگر نیاز یا علاقه‌ای به اکانتتان نداشتید، می‌توانید آن را به صورت همیشگی یا موقت غیرفعال کنید.

البته برای همه شبکه های اجتماعی مشترک است و می تواند چالشی برای پروفایل های کسب و کار و شخصی باشد. در مورد من، چند نفر به نام جیسون مایلز وجود دارند که شخصیت های عمومی هستند که سعی دارند راه خود را در جهان درست مانند من ببینند. یکی از آنها نوازنده جاز موسیقی، یکی دیگر هم خواننده و ترانه سرا است.

بنابراین، گزینه های نام پروفایل من محدود هستند. تصمیم گرفتم با MrJasonMiles در اینستاگرام فعال باشم تا نام من در پروفایل حفظ شود. هر آنچه که تصمیم می گیرید، بیشترین تلاش خود را برای حفظ وضوح و سادگی و به حداقل رساندن سردرگمی را انجام دهید. شاید بتوان گفت محبوب‌ترین ویژگی جدیدی که در سال‌های اخیر به اینستاگرام اضافه شده است امکان استفاده‌ی همزمان از چند اکانت اینستاگرام است. این ۲ موضوع یعنی تگ و منشن کردن یک شخص در یک پست یا کامنت، حکم اطلاع‌رسانی برای صاحب آن اکانت را نیز خواهند داشت.

استوری در مقایسه با پست و ریلز، دردسر کمتری دارد و شما می‌توانید تا ۱۰۰ استوری را در یک شبانه‌روز به‌صورت پشت‌سرهم ارسال کنید. شما با ساخت استوری جذاب در اینستاگرام، تعامل خود را با دنبال‌کنندگان افزایش می‌دهید. ریلز یکی از مهم‌ترین محتواهای اینستاگرام است که در صورت انتخاب موضوع و زمان مناسب، به‌سرعت باعث رشد صفحه‌ی شما می‌شود. اگر سری به مقاله‌ی آموزش گذاشتن ریلز اینستاگرام بزنید، علاوه‌بر اینکه به‌صورت مرحله‌به‌مرحله نحوه‌ی ساخت یک ریلز جذاب را یاد می‌گیرید، با ترفندهایی آشنا می‌شوید که تعداد بازدیدهای ریلز شما را افزایش خواهند داد.

گزینه Account را در لیستی که باز می‌شوید بزنید. درون منوی عمودی پیش رو، گزینه Close Friends را بزنید. اپلیکیشن از شما می‌پرسد که آیا علاقه‌ای به دریافت اعلانات دارید یا خیر.

هنگام تماشای پستی در اینستاگرام که می‌خواهید ذخیره کنید، روی آیکن Bookmark در پایین ویدیو یا تصویر بزنید. حالا باید لیستی شامل افراد پیشنهاد برای افزودن به لیست Close Friends خود را مشاهده کنید. روی Add بزنید تا قادر به افزودن هرکسی به آن لیست باشید و با نوار Search هم می‌توانید به جستجو برای شخصی خاص بپردازید. با دکمه‌های Text و Drawing و Sticker می‌توانید ویرایش‌هایی دلخواه روی ویدیوها و تصاویر اعمال کنید. روی هر کدام از موارد که می‌خواهید در پایین کلیک کنید تا قادر به ویرایش کردن هرکدام به صورت جداگانه باشید. پس از این، ۱۲ میلیون پست اینستاگرامی متعلق به اکانت‌هایی که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند و هم جامعه فالوئرها بزرگ و هم جامعه فالوئرهای اندک را شامل می شوند مورد بررسی قرار گرفتند.

شما میتوانید با پرداخت هزینه، برای خود بازدیدکننده خریداری کنید. اما پیشنهاد می شود از این روش استفاده نکنید تا به پیج خود آسیب نزنید. فروش آموزش درآمد بالایی دارد و اگر در این مسیر درست پیش بروید میتوانید برند شوید و درآمد زیادی داشته باشید. اگر مهارتی دارید آن را در پکیجی آنلاین در اینستاگرام به فروش برسانید.

برای آموزش جامع استوری اینستاگرام می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. برای استفاده از حالت Type Mode در اینستاگرام هم می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. بخش دایرکت اینستاگرام، قسمتی است که به‌شما این امکان را می‌دهد تا با دیگران به‌صورت خصوصی چت کنید.

اگر نظرتان راجع به افزودن تصاویر و ویدیوها تغییر کرد یا خواستار تغییر ترتیب انتشار بودید، بار دیگر روی تصویر یا ویدیو بزنید تا از حالت انتخاب شده خارج گردد. به یاد بسپارید که هر بار قادر به پست کردن تنها ۱۰ تصویر یا ویدیو به صورت همزمان هستید. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در گوشه بالا سمت راست روی Your Story بزنید. در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم که چطور قادر به پاک کردن تاریخچه جستجوها در آخرین ورژن از اپلیکیشن اینستاگرام روی اندروید و iOS و همینطور مرورگرهای موبایل و دسکتاپ خواهید بود. اگر به سراغ وب‌سایت اینستاگرام رفته‌اید، به محض ورود به حساب کاربری خود نوار جستجو را در بالای فید مشاهده خواهید کرد. مجموعه فرادرس گستره متنوعی از فیلم‌های آموزش تولید محتوا و آموزش الکترونیک را آماده کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

سعی کنید بایو پیج تان با بقیه متفاوت باشد و به شکل جذاب ساخته شده باشد. اگر شما می خواهید در اینستاگرام کسب و کار خود را راه اندازی کنید، بهتر است مشخصات فروشگاه خود را بنویسید. از جملاتی استفاده کنید که مخاطب خود را ترغیب به فالو کردن و خرید کنید. اعتماد سازی در اینستاگرام به معنی جلب مشتری است. اطلاعات کاربری شما و پست هایی ک میگذارید در اینجا قرار میگیرند.

هر بار که اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کنید، به صورت اتوماتیک وارد صفحه Home می‌شوید که آیکنی به شکل یک خانه در منوی پایینی دارد. صفحه هوم شما یک نام دیگر هم دارد و تحت عنوان «فید» شناخته می‌شوند. در اینجا است که می‌توانید میان پست‌ افراد و اکانت‌هایی که دنبال کرده‌اید اسکرول کنید.

سپس می‌توانید پست‌های دیگران را لایک کنید یا برای آن‌ها کامنت بگذارید و عکس این موضوع هم صادق است. چه بخواهید به شکلی بی‌سر و صدا فعالیت کنید و چه جامعه مخاطبانی وسیع به دست آورید، میزان فعالیت در اینستاگرام به خود شما بستگی دارد و اجباری به هیچ کار خاصی نیست. قابلیت Reels که اساسا برای رقابت با شبکه اجتماعی تیک‌تاک طراحی شده، به شما اجازه می‌دهد ویدیوهایی کوتاه و حداکثر ۱۵ ثانیه‌ای را ضبط و آپلود کنید. به محض اتمام روند ضبط ویدیو، امکان ویرایش آن و افزودن موسیقی، متن و جلوه‌های ویژه مهیا می‌شوند. سایر کاربران هم می‌توانند ضمن تماشای ویدیوهای Reels شما، آن‌ها را لایک کرده و زیرشان کامنت بگذارند.

شما می توانید بایگانی استوری خود را در ویژگی تنظیمات کسب و کار فعال یا غیرفعال کنید. ما درباره نکات برجسته در فصل های آینده صحبت خواهیم کرد زیرا آنها فرصت بازاریابی فوق العاده را ایجاد می کنند. شما همچنین می توانید عکس یا ویدیو استوری را به سادگی پست منتشر کنید. قسمت پایین صفحه اصلی نمایش آخرین تصاویر از افرادی که دنبال می کنید و همچنین تبلیغات می باشند. شما با کشیدن صفحه اینستاگرام به بالا حرکت می کنید. در صفحه اصلی، می توانید این عکس ها را به سرعت و به آسانی لایک کنید و نظر خود را در زیر آنها قرار دهید.

برای ارسال لینک روم برای افرادی که در اینستاگرام یا فیسبوک نیستند می‌توانید از گزینه Share Link استفاده کنید. برای آغاز یک چت دیگر با همین گروه، روی آیکن دوربین فیلم‌برداری بزنید. ضمنا در هر زمان و با استفاده از باکس پیام می‌توانید پیام متنی، پیغام صوتی و تصویر ارسال کنید. اگر نیاز داشتید بعد از بررسی پیام‌های دایرکت یک پیغام را حذف کنید، می‌توانید از مطلبی که در آن حذف دایرکت‌ های اینستاگرام توضیح داده شده است استفاده کنید.

سپس به صورت جزئی‌تر تمام قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام را از نظر رد خواهیم کرد. پست‌های اینستاگرام می‌توانند شامل یک یا چند تصویر یا ویدئو با یک کپشن باشند. پس‌از ضربه‌زدن روی این آیکون درصورتی‌که برای اولین‌بار است که پستی را ذخیره می‌کنید، اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد که یک مجموعه برای ذخیره‌ی این پست انتخاب کنید. این مجموعه، توسط شما ساخته می‌شود و در صورت تمایل، می‌توانید آن را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. در صفحه‌ی گفتگو با مخاطب خود، با ضربه‌زدن روی آیکون مشخص شده در تصویر زیر، می‌توانید عکس یا ویدئوهای دلخواه خود را از گالری گوشی یا تبلتتان ارسال کنید. علاوه‌بر این، درصورتی‌که بخواهید پیام صوتی (ویس) بفرستید، می‌توانید از آیکون شبیه به میکروفون که در کنار آیکون مخصوص ارسال ویدئو و عکس قرار گرفته است، استفاده کنید.

دنبال کردن کاربران که به طور مرتب از هشتگ های مربوط به صنعت شما استفاده می کنند، احتمالا گام عاقلانه است. برگه جستجو (Explore) که در شکل ۲.۲ نشان داده شده است و با ضربه زدن روی آن قابل استفاده است. آیکون ذره بین، به شما امکان می دهد تا کاربران جدید اینستاگرام را کشف کنید که ممکن است بخواهید دنبال کنید و موضوعاتی که مربوط به صنعت یا علائق شما است. اینستاگرام همچنان در حال افزودن قابلیت های جدید در صفحه اصلی به راههای هیجان انگیز است (به شکل ۲۰۱ نگاه کنید). برگه صفحه اصلی در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش است و توسط نماد خانه تعیین شده است. چالش دوم پروفایل انتخاب نام است که قبلا گرفته نشده و آزاد باشد.

شما استوری های دلخواه را می توانید از داخل آرشیو در هایلایت اینستاگرام خود قرار دهید. با مراحل زیر می توانید استوری های آرشیو را هایلایت کنید. در این روش اگر هکر به گوشی شخص مورد نظر دسترسی داشته باشد می تواند، در اکانت شخص لاگین کند و به اطلاعات دسترسی پیداکند. در این روش هکر با در دست گرفتن گوشی فرد و وارد شدن به اکانت اینستای او می تواند به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کند. که این روش برای هکر ها زیاد پیچیده نیست و به راحتی می توانند دسترسی پیدا کنند. پست ها و استوری های کسانی که دنبالشان می کنید را میتوانید از این قسمت ببینید.

نحوه کار با ابزار ها، بسیار راحت است و به راحتی از آن ها میتوانید استفاده کنید. همینطور برای سرگرم شدن مخاطب میتوانید از افکت ها استفاده کنید. افکت های بسیار متنوعی در اینستاگرام وجود دارد که شما میتوانید به راحتی از آنها به نفع خود و پیج خود استفاده کنید و مخاطب را جذب خود و صفحه خود کنید. علاوه بر سرگرم شدن مخاطب شما میتوانید برای زیبا تر شدن استوری های خود از آن ها استفاده کنید.

برای تولید محتوای تصویری در اینستاگرام خیلی جاها نیاز به تصاویر و کاراکترهای وکتوری دارید که طراحی آن‌ها از صفر کاری وقتگیر است. اینجاست که با کمک فری پیک می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را به راحتی دانلود کرده و تغییر بدهید. فری پیک هم مثل کانوا تعدادی قالب محتوای اینستاگرام هم دارد. اولین چیزی که کاربر در پیج شما مشاهده میکند، بایو اینستاگرام است. پس، قطعا بایو اینستاگرام در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد.

برای اینکار به یک نام کاربری، یک پسورد و یک ایمیل معتبر احتیاج خواهید داشت. بعد از انجام مراحل عضویت می توانید به حساب کاربری خود وارد شده و اطلاعاتتان را ویرایش نمایید، عکس برای پروفایلتان اتنخاب کنید و یک بیوگرافی راجب خودتان بنویسید. شما همچنین می توانید حساب کاربری سایر افراد را جستجو کنید . در ادامه می توانید عکس یا ویدیو های خود را به صورت پست، استوری ، ریلز ، لایو و … به اشتراک گذارید و یا برای دیگران لایک و کامنت بگذارید.

اینستاگرام دوست دارد که به سادگی به عنوان ” Feed” اشاره کند، اما این واژه کمی ناخوشایند است، بنابراین در این کتاب، من مانند اینستاگرام به عنوان “Feed” اشاره می کنم. اگر شما یک اکانت شخصی و یک اکانت شرکتی دارید، مطمئن شوید که آنها را به یکدیگر لینک کرده اید. پروفایل شما هر چه بیشتر بتواند در فضای محدود در دسترس قرار بگیرد، بهتر است. در گذشته، فرآیند تایید روشن نبود، اما از تابستان ۲۰۱۸، فرآیند درخواست خودکار تیک آبی وجود دارد. اینستاگرام اعلام کرده که این تیک آبی را برای تأیید شخصیت های عمومی، مشهور با نام تجاری جهانی داده است. ممکن است متوجه شده باشید که برخی از پیچهای حرفه ای اینستاگرام دارای تیک آبی رنگ در کنار نام حساب هستند.

اپلیکیشن بومرنگ را می‌توانید از اپ استور اپل (+) و همینطور گوگل پلی استور (+) دریافت کنید. به پایین اسکرول کنید تا به گزینه View Account Data برسید. روی مرورگر کامپیوتر یا موبایل هوشمند خود به وب‌سایت اینستاگرام (+) بروید. حالا گزینه Clear Search History (روی آیفون) یا Search History (روی اندروید) را انتخاب کنید. در باکس Name This Group می‌توانید نامی برای گروه چت ویدیویی خود برگزینید. هر متن، گیف، استیکر یا موزیکی که می‌خواهید را به استوری اضافه کنید.

سوم، همه محتوای ویدئوی قدیمی شما احتمالا در جهت افقی گرفته شده است. ممکن است پول زیادی برای ایجاد این محتوا پرداخت کرده باشید و متاسفانه نمی توانید هیچ کدام از آن را در IGTV آپلود کنید زیرا آنها در قدیم تولید شده اند. بنابراین، باید آن را به صورت عمودی ویرایش کنید. وقتی این کار را می کنید، می توانید کمی با کپی رایتینگ خلاقانه، مطالبی در بالا و زیر ویدیو اضافه کنید. برای نمونه از یک استوری ویرایش شده، شکل ۳ ۷ را ببینید. با ضربه زدن به فلش در گوشه سمت راست بالا می توانید از Camera Story خارج شوید.

علاوه‌بر این، در این قسمت شما می‌توانید با ضربه‌زدن روی گزینه‌ی Request verification (درخواست تأیید) درخواست خود را برای تأیید حسابتان و دریافت تیک آبی ثبت کنید و درصورتی‌که واجد شرایط باشید، تیک آبی بگیرید. چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟ همان‌طور که گفتیم باید به تنظیمات بروید و با انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید. ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدیو یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشناینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

انتظار نداشته باشید که آنها “پیامها مثبت باشند. در رسانه های اجتماعی، این ناتوانی در کنترل پیام، به ویژه برای برندهای بزرگتر که احساسات منفی مصرف کننده را دارند، مشکل ساز است. این بدان معنا نیست که آنها نباید از رسانه های اجتماعی استفاده کنند؛ این بدان معنا است که آنها باید مراقب چگونگی شکل گیری این تعامل باشند. هشتگها ابزار فوق العاده ای برای بازاریابان خلاق می باشند.

در صفحه بعد گزینه Notifications را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را هرطور که می‌خواهید، شخصی‌سازی کنید. در نهایت، اینستاگرام همچنان در حال توسعه و افزودن امکانات جدید است، بنابراین آشنایی مداوم با تغییرات و به‌روزرسانی‌های آن می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از این پلتفرم ببرید. چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟ مشابه سوال قبل. چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟ مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید. چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟ وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام